סמוטריץ' לנתניהו: "עצור את הפקרת ביטחון המתיישבים"

איתי גדסי 1 Comment on סמוטריץ' לנתניהו: "עצור את הפקרת ביטחון המתיישבים"

"עצור את המשך הפקרת המתיישבים ביו"ש, מדובר בטירוף שאני לא מוכן להשלים איתו עוד". כך כתב שר האוצר בצלאל סמוטריץ' היום לראה"מ בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. סמוטריץ' דורש לעצור את המסיק הפלסטיני ביהודה ושומרון. "יש ליצור מרחבי ביטחון סטריליים סביב היישובים והצירים, ולמנוע כניסת ערבים אליהם"

צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעקבות מדיניות ההכלה למרות החלטת הקבינט והמשך ההתעקשות לקיום מסיק באזורים הסמוכים ליישובים, חבר הקבינט המדיני בטחוני, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בפנייה לדיון דחוף בקבינט: ״לא אסכים לדם נוסף שיישפך בשל התעקשות לא לשנות תפיסות מעוותות ולא להפנים את לקחי אירועי שמחת תורה גם ליהודה ושומרון״.

במכתבו כתב שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט: ״בשבועות האחרונים פניתי אליכם במספר הזדמנויות, באופן אישי ובמסגרת דיוני הקבינט, בדרישה לנער את תפיסת הביטחון ביהודה ושומרון בעת הזו, בדגש על הצורך ליצור מרחבי ביטחון סטריליים סביב הישובים והצירים ולמנוע כניסת ערבים אליהם, לרבות לצורך המסיק.

״הדבר חשוב לפחות לשלוש תכליות: ראשית, ביטחון ומניעת התקרבות של ערבים שעלולים לנצל זאת לפיגועים. שנית, תחושת ביטחון בהינתן הרגישות הרבה בציבור וגיוס גברים רבים למילואים, מה שמשאיר נשים וילדים לבד. שלישית, מניעת חיכוך שעלול להביא להתלקחות הגזרה וגורם לנו נזק בינלאומי רב.

״בכל הדיונים נראה היה שהקו הזה מוסכם ובדיון שהתקיים לפני הקבינט ביום שני שעבר, בראשות רה"מ ובנוכחות שהב"ט, הרמטכ"ל, ראש השב"כ ועוד, הנחה רה"מ את הרמטכ"ל לבחון את העניין.

״למרבה האבסורד לא רק שלא שונתה המדיניות אלא שפיקוד המרכז מפטיר כשאשתקד, מאפשר ואף מחייב את ביצוע המסיק, זאת תוך השקעת היקף כוחות רבים למשימה זו. ראו השקף המצ"ב מהנחיות הפיקוד.

״בכל הכבוד, מדובר בטירוף שאני לא מוכן להשלים איתו עוד. לא ניתן לטעון מחד למצוקת כוחות, לדרוש העברת כספים לראשות הטרור הפלשתינית כדי למנוע הדרדרות שתדרוש כוחות, ואז לבזבז כוחות על אבסורד מסוכן כזה. לא ניתן לטעון שאירועי החיכוך פוגעים במאמצי המלחמה ובלגיטימציה הבינלאומית ולא לעשות את המינימום הנדרש כדי לצמצם אותם למינימום האפשרי באמצעות יצירת אותם מרחבי אבטחה והרחקת פעילי שמאל אנרכיסטים שמבעירים את השטח.

״כל זאת לאחר פיגוע קשה בו נרצח חייל מילואים תושב ענב ביום חמישי האחרון ולאחר שלושה פיגועי ירי לעבר ישובים וצירים בשבת. מישהו הלך לאיבוד והכתובת כבר על הקיר, ובכל הכבוד אני לא מוכן להיות שותף לזה. במשך חודשים זעקתי בקבינט ונענתי בזלזול והשתקה. את המחיר כולנו משלמים היום. לא עוד. לא אסכים לדם נוסף שישפך על אחריותי ומצפוני בשל התעקשות לא לשנות תפיסות מעוותות ולא להפנים את לקחי אירועי שמחת תורה גם ליהודה ושומרון.

״אני דורש שתצא מידית הנחיית דרג מדיני כתובה לצה"ל ליצור את אותם מרחבי אבטחה רחבים סביב הישובים והצירים ולמנוע התקרבות של ערבים אליהם (אני מזכיר את הצעתי בהקשר הזה לפצות את מי שיפגע בשל כך על אבדן היבול). בנוסף, ובהתאם להחלטת הקבינט מיום חמישי, אני דורש לקבוע דיון קבינט עוד השבוע שבו צה"ל יציג את היערכותו ביהודה ושומרון בצורה מפורטת ובדגש על תרחיש הייחוס של היפוך קערה מצד הרש"פ״.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    דיבורים דיבורים…